https://www.google.com/webmasters/verification/verification-file-dl?hl=uk&authuser=0&siteUrl=http:/. На платформі Blogger.

Парафія Преображення Господнього

середа, 9 березня 2011 р.

09.03.2011р. Б. / Актуальність енцикліки «Humanae vitae»

Коволо

Недавно в Римі вийшла нова книга ректора Латеранського університету монс. Енріко даль Коволо «Хранителі і тлумачі життя. Актуальність енцикліки «Humanae vitae»».


Автор відштовхується від твердження Папи Бенедикта XVI, який підкреслює, що «істина, виражена в «Humanae vitae», незмінна». Саме в світлі нових наукових відкриттів вчительство Папи Павла VI про те, що стосується людського життя, представляється особливо злободенним. Йдеться про енцикліку, яка викликала немалу критику з самого моменту появи 29 липня 1968 року. Досить рідко буває, що Папська енцикліка стає до такої міри об'єктом – у тому числі і в питаннях сексуальної моралі -- розділень і полеміки, як це було з енциклікою Павла VI, обнародуваної як плід глибоко вистражданого рішення.


В 60-і роки процес секуляризації був в зеніті, особливо в питаннях сексуальної моралі: саме тоді відбувся кардинальний розрив між статевими стосунками і продовженням роду. Західне суспільство намагалося заткнути кляпом духовну частину людини, приділяючи увагу лише її тілесності.


Ілюзія всесилля на рівні сексуальних стосунків виражалася в свободі без гальм і вседозволеності. Ця тенденція захопила і частину католиків, справжня шкала цінностей яких похитнулася. В ті часи публікації про аборти і розлучення були схожі на вісті з військового фронту.


І сьогодні, коли сім'я (і любов взагалі) переживає таку гостру кризу, ми розуміємо, наскільки пророчим було рішення Павла VI. Заперечення нерозривності шлюбу означає вигнання Бога із стосунків у подружжі, а це породжує невичерпні пастирські проблеми. Використання техніки в делікатній області зародження людського життя відкриває шлях до штучного запліднення, дослідам над людськими зародками, не захищеними материнською утробою.


«Humanae vitae» не втратила своєї актуальності. Продовження роду, що сприймається як аспект шлюбу, не лише укріплює подружній зв’язок, але породжує взаємодію волі подружжя з волею Бога, повертає їх статевим стосункам те глибоке духовно-символічне значення, яке в біблійній і святоотцівській традиції представляється як справжня ікона любові Пресвятої Трійці.


Джерела:


Радіо Ватикан




Мандрівники Христа Царя

Дописати коментар